
Cand vorbin de SEO on page ne referim in mare parte la cntinutul site-ului tau si a structurii sale.
Ne focusam pe text, link-uri, titluri, etichete, cuvinte cheie, lungimea textelor si a adreselor, experienta utilizatorilor si nu in
ultimul rand de unicitatea continutului.
Voi prezenta mai jos cateva aspecte ce le urmarim in acesta parte a optimizarii on page.
- Punerea cuvintelor cheie la inceputul sau in titlul paginilor.
Optimizarea titlurilor astfel va permite crawlelor motoarelor de cautare sa vada subiectul paginii respective inca din primele
milisecunde.
- Titlurile paginilor sunt in etichete H1
Ne asiguram astfel ca motoarele de cautare nu vor scapa informatiile din titlu.
- Includem cuvintele cheie in link-uri
Avand cuvantul cheie in adresa paginii este foarte important deoarece este un factor in clasificare.
- Lungimea adreselor url
O adresa scurta, simpla si la subiect este adecvata in SEO pentru ca poate fi indexata mult mai repede din sitemap si ofera
utilizatorilor posibilitatea sa o tina minte mult mai usor.
- Descrierea meta a fiecarei pagini trebuia sa contina cuvantul cheie
Motoarele de cautare ofera atentie crescuta acesor descrieri meta si este un factor important in clasificare. Este important ca aceasta
descriere sa fie unica si sa contina cuvintele cheie cat mai optimizat.
- Experienta utilizatorilor este un factor important acum
Site-ul tau trebuie sa fie foarte usor de folosit avand categorii si subcategorii clare, imagini si video explicative, paragrafe
specifice fiecarui subiect. Sunt ideale elemente grafice ajutatoare.
- Site-ul trebuie sa aiba continut unic
Un site ce are continut duplicat sau copiat din alte pagini are sanse foarte slabe sa fie pe o pozitie buna. Trebuie verificate toate
paginile ce urmeaza sa fie optimizate si trebuie sa ne asiguram ca acestea au intradevar un continut unic si ca acesta nu este vizibil pe
alte pagini interne sau externe.
Este foarte important ca acest continut unic sa adauge valoare subietului.
- Cuvintele cheie trebuie sa apara in primele 100 de cuvinte ale paginii.
Cu cat cuvintele cheie sunt mai in fata sunt sanse mai mari ca acestea sa fie vazute si indexate de crawlere mai repede. Este o greseala
deseori intalnita cand cuvintele cheie sunt puse la finalul paginii iar acestea ajung greu sa fie vazute de crawlere. La fel se intampla
si in articolele folosite pentru link building.
- Structura de titluri H1 continua cu subtitlusi H2 si H3
Aceste tag-uri vor oferii motoarelor de cautare informatiile exacte despre pagina ta dar si utilizatorii vor avea o imagine mult mai
placuta si mai clara.
- Variatii ale cuvintelor cheie
Este indicat sa folosim alternative la cuvintele cheie prin textul paginii, astfel ne asiguram de relevanta textului iar aceste cuvinte
alternative pot avea o concurenta mai scazuta aducand trafic paginii.
- Link building-ul intern
Se refera la trecerea de la o pagina la alta in site-ul tau, acestea ar trebui sa aiba o pozitionare in functie de importanta iar
trecerea ar trebui sa fie usoara si clara. Cel mai ok este ca acest link building sa fie facut cu anchor text (click-ul sa fie facut pe
text nu pe o imagine).
- Optimizarea imaginilor
Nu ma refer la design aici ci la dimensiunea lor si la tag-urile pe care le au. Crawlerele nu pot identifica 100% toate imaginile de
aceea le ajutam oferind tag-uri (cuvintele cheie).
Mai sunt multe aspecte ce tin in mare de partea tehnica a site-ului sau de experienta utilizatorilor dar o sa spun mai multe in pagina
dedicata performantei site-urilor.
Tin sa mentionez ca un site optimizat perfect On page nu este destul pentru a ajunge in prima pagina a motoarelor de cautare, pentru asta
este nevoie si de optimizarea din afara paginii dar si de optimizarea performantei.