
Pana acum am lucrat la proiectul de seo unde am inceput cu un audit, am creat o strategie si am lucrat mult la partea se optimizare On
site dar din pacate la o mare parte din proiecte inca nu se vad rezultate bune. Partea de SEO off site vine cu provocarile cele mai mari
dar daca este facuta ok vine si cu acele pozitii bune in topul motoarelor de cautare.
Ce este de fapt optimizarea in afara pagini?
Se refera la actiuni facute in afara site-ului tau pentru a imbunatatii autoritatea site-ului tau pe anumite cuvinte cheie cu scopul
cresterii acestora in clasamente. Exemple simple sunt postarea de artiicole sau advertoriale pe alte site-ul care sa contina link-uri
catre site-ul tau sau postari in social media unde interationezi cu cu urmaritori ai business-ului tau.
Optimizarea seo este un domeniu competitiv iar concurenta ta paote are deja pozitii bune in clasamente. Partea de optimizare off page
merita tot efortul si poate fi decisiva in aceste clasamente.
Ce facem mai exact?
-Verifica link-urile active catre site-ul tau dar si pe cele active la concurenta
Cum spuneam mai sus partea de link-building poate face diferenta deci este foarte important sa stim unde stam in materie de link-uri dar
si unde este concurenta.
Verifica numarul lunk-urilor catre site-ul tau, numarul domeniilor, paginiile tale cu cele mai multe link-uri si textul anchor folosit.
- Ne trebuie link-uri bune.
Ai nevoie de link-uri te anchor text folosind cuvintele cheie catre site-ul tau din alte site-uri relevante subiectului tau care au
autoritate mare si trafic ridicat. (aici ne referim la presa, media, etc...)
Cand vorbim de autoritate la un site ne referim la un rank pe care fiecare domeniu il are, acesta este de la 0 la 100. Autoritatea
domenilor este data de increderea oferita acelui domeniu, nu crede ca o autoritate de 100 este posibila, chiar si google are momentan o
autoritate de 94 in timp ce alte site-uri cunoscute din Romania au mult mai putin ca de exemplu emag are 69. Site-urile de presa din
romania precum A1, Protv, Hotnews, Libertatea, etc... au o autoritate intre 40 si 60 si ofera posibilitatea postarii de advertoriale in
sectiuni dedicate din site. Aceste "advertoriale ajuta la cresterea autoritatii propriului tau site transferand aturitatea lor catre
site-ul tau pe acele cuvinte alese in anchor text". Cele mai bune link-uri sunt cele care provin de la autoritati sau insitutii de
invatamant dar acestea sunt si cel mai greu de obtinut. Este clar ca guvernul romaniei ofera cea mai mare incredere momentan ca site din
Romania asa ca un link catre site-ul tau pe site-ul guverunului ar fi cea mai buna forma de promovare pentru clasificare in motoarele de
cautare dar acest lucru este si cel mai greu de obtinut.
Nu te imbata cu apa rece, sa nu crezi ca daca platesti acum articole pe cele mai mari site-uri de stiri motoarele de cautare iti vor da
primele pozitii imediat. In primul rand acest continut va aparea in sectiunea de advertoriale iar motoarele de cautare vad si stiu ca
acolo este un articol platit. Exagerarea cu aceste tipuri de articole nu este buna si te poti tezi cu penalizari.
- Inspirate si "Fura" link-uri de la comeptitori
Verifica ca elink-uri are concurenta, deschide acele site-uri si vezi unde poti sa publici si tu articole.
De asemenea daca exista link-uri la competitori care nu functioneaza poti creea sau gasi o pagina la tine in site apoi contacteaza acel
domeniu si cere inlocuirea link-ului respectiv cu al tau ;)
- Cere link-uri de la parteneri, furnizori, prieteni
Fara dar si poate back-linkurile ajuta cel mai mult un proiect de SEO asa ca profita de orice relatie de parteneriat sau prietenie si
cerele sa posteze articole la ei in site optimizate pentru cuvintele tale cheie.
- Creeaza o pagina de google business
Poate ai vazut cand ai cautat un produs sau un serviciu pe google ca in prima partea a rezultatelor apar afaceri locale din apropiere cu
butoane gen Indicatii, Suna, Site... acestea sunt pagini de google Business separat de indexarea si optimizarea SEO. Practic este un
director web business iar link-ul catre site-ul tau vine de la google (site cu autoritate 96).
- Fi activ pe social media
Motoarele de cautare in ziua de azi vad tot, si chiar daca crezi ca nu este important in domeniul tau sa ai o pagina de facebook,
instagram, twiter sau altele gresesti. Poate nu vei gasi clienti acolo dar google observa activitatea ta si este absolut important intr-o
campanie de SEO ca aceasta activitate sa fie constanta si relevanta.
Toata partea de optimizare off page este un proces de lunga durata cu scopul cresterii notorietatii business-ului lucru care in mod
normal se face in timp asa ca orice exagerare sau fortare cu aceste link-uri exetrne nu este vazuta bine si poate duce la
penalizari.