Cum sa faci reclame pe google Ads sau social media in 2023


La ce te poti astepta de la reclame Google ads in 2023


Sa raman la subiect voi amintii mai jos cateva din avantajele unei campanii de ads:

- rezultate imediate (spre deosebire de o campanie de seo vei vedea rezultate imediat)

- prima pagina din google instant (mult ravnita pagina 1 din google )

- prezenta in google si social media iti creste autoritatea si brand awareness-ul


Google a avansat mult in ultimii ani iar acum strategii precum smart bidding sunt mult mai eficiente decat campanii manuale. Cu cateva exceptii, campaniile automate smart ofera cele mai bune rezultate si oarecum garanteaza cresterea. Automatizarea si invatarea automata de la Google iau in considerare sute de semnale pe care licitarea manuala nu poate. Cu cat colecteaza mai multe date, cu atat Google poate optimiza mai bine conversiile dorite.


Cu toate acestea, trebuie monitorizare constanta deoarece aceste automatizari ar putea genera cheltuieli excesive din interogări irelevante. Traficul va creste dar nu neaparat si conversiile. Pe termen lung, cuvintele cheie cu potrivire ampla produc mult mai multe afisari de calitate si conversii mai mari. 


Industria de marketing digital trece incet la date primare si se indepărteaza de cookie-uri. Google si-a creat propria eticheta pentru a capta datele utilizatorului. Segmente precum listele de potrivire cu clientii si actiunile specifice ale site-ului vor ramane importante. 


Google modifica segmentele de date pe 1 mai 2023. Listele de potrivire ale clientilor vor fi un semnal in licitarea inteligenta in campaniile de cautare.


Cu toate acestea algoritmii Google de automatizare si de invățare automata sunt un mister. Algoritmii iau in considerare sute de semnale, dar noi avem foarte putine informatii despre care si ce sunt. De exemplu, putem vedea performanta generala a anunturilor adaptabile in Reteaua de cautare, dar nu pentru fiecare material si combinatie.


Nu cunoastem fiecare semnal pe care Google il foloseste pentru a optimiza o strategie de licitare, dar putem alege conversiile pe care sa ne concentram. Cheia este sa echilibram ceea ce fac algoritmii cel mai bine si modul prin care noi putem imbunatati rezultatele.


Trecand la Facebook si social media intrebarea este daca merita sau nu


Nu se poate nega ca reclamele din Facebook si Instagram sunt in Romania printre cele mai eficiente. Potrivit unui sondaj, 30% din toate achizitiile online pot fi atribuite reclamelor de pe social media.


Ce sunt reclamele in solial media de fapt?

Daca abia incepi o afacere si vrei sa investesti in reclame in social media trebuie sa sti cateva lucruri inainte sa incepi. Sunt un tip de reclama care permite companiilor si organizatiilor sa-si promoveze produsele sau serviciile către persoanele care folosesc platformele de social media respective gen Facebook sau Instagram.


Cu ce ajuta de fapt?

- genereaza trafic pe site

- aduci clienti potentiali

- iti accelereaza vanzarile 

- numarul de persoane la care poti ajunge este de neegalat

- iti cresti increderea si notorietatea brandului tau

- poti targeta o audienta specifica brandului tau